פרץ משבר… הבנתם שלא ניתן להמשיך עוד בחיים האלה… הגעתם למסקנה שיש צורך לפתוח בהליכים משפטיים מאחר ואין מי לדבר….., איתרתם לאחר בדיקות מקיפות עורך דין שינהל עבורכם את תיק הגירושין ? מצוין.

כעת, תעצרו רק לרגע. ותחשבו מה אתם הולכים לעשות.

זה נכון שמעולם לא התגרשתם, ואתה לא מכירים את המורכבות של ההליכים המשפטיים, ואין לכם מושג לגבי הדינים שחלים על זוג שמתגרש (הן הדינים הדתיים הן הדינים האזרחיים), הכל נכון.

יחד עם זאת אתם כן יודעים מי עומד ממולכם, מה היכולות שלו, האם הוא אדם בעל אורך רוח, האם יש לו פתיל קצר, האם הוא עושה מה שמשפחתו המורחבת אומרת לו או שיש לו דעה עצמאית והוא יודע לעמוד איתן, האם יש לו קווים אדומים, האם ישנה אפשרות שהוא יעשה שימוש בילדים במאבק הגירושין וכו'.

עוד אתם יודעים, מה אתם יכולים לעשות ומה לא, כמה אתם חזקים , כמה אתם רגישים, כמה אתם בעלי כושר משחק, כמה אתם סובלניים או קצרי רוח וכו'.

בטרם כתבתם ולו אות אחת ביחד עם עורך הדין שלכם (בעצם הוא זה שכותב ואתם מאשרים את הדברים) ובטרם הגשתם דבר מה לערכאה כל שהיא, עצרו לחשוב מה האסטרטגיה הכי נכונה בעבורכם.

האסטרטגיה בתיק היא למעשה הקו המנחה אשר יעבור כחוט השני לאורך כל הדרך ולאור כל ההליכים המשפטיים.

האסטרטגיה היא הרעיון הכללי המוביל אתכם ואשר ממנו נגזרות ההחלטות הטקטיות ולאורו מתקבלות החלטות בכל סיטואציה וסיטואציה.

האסטרטגיה נבחנת מעת לעת, על מנת להבין האם היא עדיין רלוונטית והאם היא עדיין משרת את היעדים, וניתן לשנותה בהתאם תוך כדי ההליכים המשפטיים.

האסטרטגיה אינה תמיד תואמת את הרצון האמיתי ולעתים אף היא מנוגדת לו. לעתים משדרים כלפי חוץ את הרצון להגיע לנקודה A כאשר בפועל המטרה היא להגיע לנקודה B .

את האסטרטגיה, העורך דין לא יכול לבנות לבד. האסטרטגיה צריכה להיות מגובשת בעבודת צוות ובחשיבה משותפת עם הלקוח, שהרי הוא אוחז במידע חיוני בנוגע לאופיו, צרכיו, רצונותיו, חוזקותיו וחולשתיו של הצד השני, הלקוח הוא גם יודע האם הוא יכול לעמוד באסטרטגיה שמוצעת. אלו נתונים חשובים מאד לבניית האסטרגיה מעולה.

עם סיום קביעת האסטרטגיה, ניתן לעבור לקידום המהלכים הטקטיים להגשמת האסטרטגיה.

עורך דין מעולה, תופר ללקוח שלו את האסטרטגיה שהכי מתאימה לו, ומביא את הלקוח "לחיות" את האסטרטגיה ומפתח את התיק בהתאם לאותה אסטרטגיה ומעת לעת בוחן ביחד עם הלקוח את תקפותה.

עורך דין פחות טוב, נוקט בפעולות אוטומטיות שאין מאחוריהן כל אסטרטגיה, והלקוח מובל כסומא בארובה אל עבר הליכים מיותרים, ארוכים, חסרי כיוון ומטרה.

נהלו את עניינכם בחוכמה. דרשו ישיבות אסטרטגיה, הבינו את האסטרגיה במלואה, תחיו את האסטרטגיה ותפעלו להגשמתה ביחד עם עורך הדין שלכם.

בהצלחה

דילוג לתוכן