בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט כי דירה משותפת של זוג שנמצא בהליכי גירושין לא תוצא למכירה, למרות שהדבר עלול לפגוע בזכות הקניין של הגבר.

זוג הנמצא בהליכי גירושין המחזיק דירה יחד הגיעו לאחרונה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לאחר שהגבר דרש למכור את הדירה. האישה ושתי בנותיהם עדיין מתגוררות בדירה המדוברת ולכן ביקשה למנוע את מכירתה.

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד נעתר לבקשת הבעל וב"כ לפירוק שיתוף מיידי והורה כי הדירה של בני הזוג תמכר כבר עתה מבלי להמתין להכרעה סופית בסוגיות הרכוש המשותף של בני הזוג. עוה"ד גיל שחף ממשרד 'שחף ושות', המומחים לגירושין', המייצג את האישה, ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עוה"ד שחף טען כי האישה מעוניינת לרכוש את החלק של בעלה בדירה אך עליה להשיג לפני-כן את הסכום המבוקש, בין היתר האישה עתידה לקבל כספים מהבעל במסגרת ההכרעה הסופית בסוגיות הרכושיות בין בני הזוג.

בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור וטען כי דרישה מהאישה למכור את הדירה במהירות האפשרית עלולה לפגוע באופן חמור בממונה. לבסוף סיכמה השופטת גאולה לוין: "מועד פירוק השיתוף בדירה ידחה וייעשה יחד עם ההכרעה ביתר ענייני הממון והרכוש בין בני הזוג".

עוה"ד גיל שחף מוסיף: "אנו מברכים על החלטת השופטת לוין. החלטת בית המשפט לענייני משפחה למעשה פוגעת בבטחון וביציבות של האשה והבנות והיתה גורמת לטלטלה קשה. כמו כן, ההחלטה פגעה בזכות הקניין של האשה, שעה שמעוניינת לרכוש את חלקה בבית אולם באמצעו של ההליך המשפטי אין בידה כספים לשם רכישת חלקה בדירת המגורים וממילא עומדות סוגיות הרכוש והממון בין בני הזוג להכרעה סופית. זכות הקניין הינה זכות חשובה, אולם מעליה זכויות יסוד חשובות וביהמ"ש המחוזי השכיל להבין זאת".

דילוג לתוכן